FAQ – AVON

Pytania i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

JAK SIĘ ZAREJESTROWAĆ?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Po chwili otrzymasz sms z hasłem a n
a podany adres e-mail wyślemy Twój numer personalny oraz link do zalogowania w Strefie Konsultantki

Od tej pory będziesz mógł składać zamówienia (nie tylko online) oraz korzystać ze zniżek i ofert niedostępnych dla Klientów

KTO MOŻE ZAŁOŻYĆ KONTO W AVON ?

Każdy kto ukończył 18 rok życia oraz posiada aktualny dowód osobisty, a także osoby niepełnoletnie, które ukończyły 16 lat- dodatkowo wymagana zgoda rodzica i dokument potwierdzający tożsamość (legitymacja, paszport).

JAK ZŁOŻYĆ PIERWSZE ZAMÓWIENIE?

Po zaakceptowaniu swoich danych możemy zrealizować swoje pierwsze zamówienie wysyłając je ze strefy konsultantki. Logujemy się  do panelu LINK i w zakładce zamówienia wpisujemy kody produktów z katalogu. Następnie zatwierdzamy oraz wybieramy rodzaj płatności i dostawy najbardziej dogodny dla nas.

CO TO JEST NUMER PERSONALNY?

Numer Personalny – to twój login do konta w AVON. Otrzymujesz go podczas rejestracji na Twój adres email.
Jest on niezbędny do rejestracji i aktywacji konta internetowego przy składaniu zamówienia.

CZY ISTNIEJE MINIMALNA KWOTA ZAMÓWIENIA ?

Nie. Istnieje możliwość składania zamówień na dowolną sumę. Należy jednak pamiętać, iż ceny dostaw różnią się w zależności o wielkości zakupów.

JAK ODEBRAĆ PACZKĘ ORAZ JAKI JEST KOSZ PRZESYŁKI?

W AVON masz kilka różnych form dostawy, sam decydujesz którą wybierzesz.

Opcje dostawy:

paczkomaty INPOST – dostawa w ciągu 72h
AVON Centrum – sklepy firmowe
Poczta Polska 48h
Paczka w Ruchu
Stacje Orlen

JAKI JEST TERMIN PŁATNOŚCI ZA FAKTURĘ?

Termin płatności za fakturę to 21 dni od momentu zaksięgowania zamówienia. Należy pamiętać, żeby regulować płatności zgodnie ze wskazaną datą, gdyż jest to gwarancją realizacji składanych zamówień.

CZY MUSZĘ PŁACIĆ ZA KOSMETYKI Z GÓRY?

Jedną z kilku metod zapłaty za zamówione produkty, jest płatność przy odbiorze, jednak nie jest to konieczność. Za kosmetyki można zapłacić dopiero w wyznaczony przez Avon terminie podanym na fakturze. O metodzie płatności decyduje konsultantka.

JAKIEJ WARTOŚCI ZAMÓWIENIA MUSI SKŁADAĆ AMBASADORKA / KONSULTANTKA?

Ambasadorka / Konsultantka może składać zamówienia w dowolnej kwocie minimum raz w roku aby mieć aktywne konto. Nie ma obowiązków co do wartości składania zamówień oraz częstotliwości. Najbardziej opłacalna wartość zamówienia to 300 zł otrzymasz wtedy bezpłatna dostawę, min. 25% zniżki oraz 50 punktów w programie PIN. Dalej mogą Państwo mieć bezpłatną dostawę a zatem i tak bardziej opłaca się kupować bezpośrednio w Avon niż na aukcjach internetowych.

CZY TRZEBA ZAMAWIAĆ KOSMETYKI CO KATALOG ?

Nie trzeba zamawiać co katalog. Jeśli Konsultantka nic nie zamawiała w danej kampanii to AVON wysyła bezpłatnie katalogi na jej adres zamieszkania.

CO JEŚLI SPÓŹNIĘ SIĘ Z PŁATNOŚCIĄ ZA FAKTURĘ?

Termin płatności wyznaczony przez Avon wynosi 21 dni od daty wystawienia faktury i po przekroczeniu tego terminu Avon dolicza odsetki karne. Jeśli złożymy zamówienie a termin płatności faktury za poprzednie zamówienie już upłynął nasze zamówienie nie zostanie zrealizowane do momentu aż uregulujemy zaległość wobec Avon.

SKĄD WZIĄĆ KATALOG AVON ?

Dołączając do AVON jako Ambasadorka Piękna powinnaś otrzymać od swojego lidera bezpłatny pakiet katalogów, przewodnik dla Ambasadorki Piękna oraz ulotki z ofertami specjalnymi.

Kolejne katalogi będziesz już otrzymywać bezpośrednio od firmy. Do każdego zamówienia AVON dołącza automatycznie jeden bezpłatny kolejny katalog. Możesz oczywiście zamówić większą ilość katalogów.

ILE KOSZTUJĄ PRÓBKI, REKLAMÓWKI, KATALOGI?

Próbki:

0.70 gr (jedna szt.)
0.60 gr (przy 5 sztukach)
0.50 gr (przy 20 sztukach)

Reklamówki:

małe – 10 szt. – 1.49 zł
średnia – 5 szt. – 0.99 zł
duża – 1 szt. – 0.49 gr

Katalogi:

1 szt. – 2.60 zł
zestaw – 5 szt 7.60 zł
zestaw – 10 szt 10.60 zł
zestaw – 20 szt – 16.60 zł

Dla nowych konsultantek katalogi w super cenie:

10 szt. – 8 zł (kod 90092)
5 szt. – 4 zł (kod 90555)

NIE ZDĄŻYŁAM ZŁOŻYĆ ZAMÓWIENIA Z KATALOGU. CO TERAZ?

Niestety po zamknięciu katalogu nie ma możliwości zamówienia z niego produktów. Promocje i oferty są nieaktualne. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą bieżąca i zakup produktów w aktualnych cenach.

JAKIE SĄ KONSEKWENCJE JEŚLI NIE ZŁOŻĘ ZAMÓWIENIA / CZY TRZEBA SKŁADAĆ ZAMÓWIENIE CO KATALOG?

Niezłożenie zamówienia nie wiąże się z żadnymi opłatami karnymi, kolejny katalog otrzymamy pocztą.

CO TO JEST PRODUKT DEMO?

To specjalna oferta na produkty „nowości” z kolejnego katalogu. Po zamówieniu ich można pokazać klientkom, aby je przetestowały i zamówiły.

JAK WYGLĄDAJĄ ZAROBKI AMBASADORKI / KONSULTANTKI?

Podstawą wynagrodzenia Ambasadorki / Konsultantki jest rabat na kosmetyki (nazywany również opustem). Rabat jest zupełnie niewidoczny dla klientów. Firma nalicza go dodatkowo, od najniższych cen w katalogu, podczas składania zamówienia w specjalnym panelu dla Ambasadorek / Konsultantek AVON.

JAKIE KORZYŚCI MAJĄ AMBASADORKI / KONSULTANTKI AVON?

Bycie Ambasadorką / Konsultantką AVON wiąże się z samymi korzyściami:

  • stałe zniżki dla konsultantek do 50%
  • otrzymasz pakiet bezpłatnych katalogów i próbek
  • masz 90 dni na zwrot
  • bezpłatną dostawa ekspresową do paczkomatu
  • szkolenia biznesowe, metamorfozy
  • oferty niedostępne dla klientów

Jedyny obowiązek konsultantki to zapłata za zamówienie.

CZY KONSULTANTKA DOSTAJE JAKIEŚ PREZENTY LUB MA DODATKOWE PRZYWILEJE?

Jednym z przywilejów konsultantki jest udział z różnych programach, w których ma możliwość odebrania atrakcyjnych nagród za symboliczną złotówkę (perfum, kremów, produktów do pielęgnacji ciała, włosów, kosmetyków do makijażu i biżuterii lub torebek). Każda nowa konsultantka bierze udział w programie Twój Pewny Start i przez 6 katalogów może otrzymywać wyżej wymienione prezenty. Od drugiego katalogu współpracy z Avon może korzystać z programów motywacyjnych , w których również może otrzymać hitowe kosmetyki lub kupować promowane przez Avon produkty nawet o 50 % taniej.
Dodatkowo w każdym katalogu są oferty na 40 i 45%

Zazwyczaj przy zakupie np.3 perfum/kosmetyków z konkretnych stron.
Pojawiają się również oferty dodatkowe z okazji różnych Świąt np. Walentynki, Dzień Kobiet, Halloween itp.

Warto wiedzieć, że na wszystkie produkty niekosmetyczne, takie jak torebki, zegarki, biżuteria, szczotki do włosów itp. Konsultantki nie otrzymują rabatu większego niż 20%. Wynika to z tego, że produkty te są produkowane przez partnerów AVON i firma sprzedaje je z dużo niższą marżą.

W każdym katalogu AVON zdarzają się również produkty z rabatem 10%. Dotyczą one produktów z ofert wiązanych (z adnotacją „przy zakupie innego produktu z katalogu”). Najczęściej są one w tak promocyjnych cenach, że po odjęciu rabatu 10% otrzymuje się już bardzo niską kwotę.

JAK DŁUGO TRWA KATALOG?

Katalog trwa 21 dni.

O TO JEST OFERTA NETTO?

Oferta netto to produkty wycofane z aktualnej oferty katalogowej. Produkty te dostępne są tylko dla konsultantek, a od podanych cen nie ma opustu i nie podlegają one zwrotowi.

CO TO JEST FOKUS?

FOKUS to przewodnik po programach i ofertach dla każdej konsultantki. W tym magazynie są zawarte wszystkie najważniejsze informacje dotyczące bieżących konkursów oraz specjalnych ofert zarobkowych. Znajdziemy w nim również informacje dotyczące produktów demo a także cennik próbek.

CZY MOGĘ ZREZYGNOWAĆ / ZAMKNĄĆ KONTO?

W każdym momencie Konsultantka może zrezygnować ze współpracy z firmą AVON nie ponosząc żadnych konsekwencji i opłat. W sytuacji, kiedy na koncie konsultantki przez rok nie ma żadnych zamówień konto samo wygasa. Do wznowienia konta należy spisać nowy formularz.

CZY MUSZĘ WNIEŚĆ OPŁATĘ ZA ZAŁOŻENIE I PROWADZENIE KONTA ?

Rejestracja oraz prowadzenie konta Konsultantki AVON jest całkowicie darmowe i nie ponosi się z tego tytułu żadnych opłat.

Z KIM MOGĘ SIĘ KONTAKTOWAĆ W RAZIE PYTAŃ ?

W AVON każda Konsultantka ma swojego indywidualnego opiekuna tzw. lidera lub menadżera sprzedaży, który zajmuje się tym, aby Ambasadorki wiedziały wszystko o bieżących promocjach, miały dostęp do aktualnego katalogu oraz udziela odpowiedzi na większość pytań.

Można również skorzystać z darmowej infolinii dla Konsultantek, czynnej od poniedziałku do piątku od 8:00 do 20:00. Telefon: 22 878 28 00.

CZY MOGĘ ZWRÓCIĆ KOSMETYKI ?

Tak. Gwarancja AVON dotyczy wszystkich zamówionych produktów i jest ważna do 3 miesięcy od daty wystawienia faktury. Można bez problemu oddać kosmetyki, a pieniądze zostaną oddane na konto. Zwroty obejmują również towary, które zostały otworzone, a których zużycie nie przekroczyło 25%.

CZY PRODUKTY AVON SĄ TESTOWANE NA ZWIERZĘTACH ?

NIE! Avon była pierwszą dużą firmą kosmetyczną, która zaprzestała testów na zwierzętach w 1989 roku. Wszystkie nowe produkty Avon „zostały opracowane z wykorzystaniem alternatywnych metod testowania, takich jak ekstrapolacje z istniejących danych, modelowanie obliczeniowe, in vitro ( hodowla komórkowa) testy kliniczne z ludzkimi ochotnikami w celu zapewnienia zarówno ich skuteczności, jak i bezpieczeństwa ”( New Avon, LLC , 2016)

CZY KONSULTANTKA AVON MUSI ROZLICZYĆ SIĘ Z URZĘDEM SKARBOWYM LUB ZUS ?

Umowa Ambasadorki Piękna AVON jest odpowiednikiem konta stałego klienta – Ambasadorka Piękna AVON zyskuje możliwość zamawiania kosmetyków od firmy AVON (bezpośrednio), ale bez zobowiązań w zamian.

Umowa ta nie jest żadną formą zatrudnienia (ani umową a pracę, ani o dzieło, ani zleceniem). W związku z tym absolutnie nie wymaga tego typu rozliczeń z US lub ZUS.